van az a pénz ...
... ami visszatalál
|
|
|
|
itt vagy most: Kalkulátor /
Autó fenntartási költségekSzámolgattad már, mennyibe kerül az autózás?
Ha nem a munkánkhoz kapcsolódik, akkor városi használatra autót tartani vajon érzelmi kérdés? Hogy mennyibe is kerül, az alábbi kalkulátor
segítségével rögtön ki is derül. Az autó megvásárlási árától eltekintünk, csak a fenntartási, értékvesztési költségeket elemezzük. PéldaNézzünk egy átlagautót új áron, 8 millióért, évi 25 000 km-es futással, átlagköltségekkel. Finanszírozás
Az autók finanszírozásának jelentős része az amortizáció. Megvesszük, használjuk pár évig, és
eladjuk, de sokkal olcsóbban. Egy átlagos új autó amortizációja évi 400-500 ezer Ft az első 5 évben.
Amikor eladjuk az autót, akkor ennyivel kevesebb pénzt kapunk érte ahhoz képest, mint amikor autóvásárlás helyett a pénzt félreraktuk volna.
HasználatA következő nagy tétel az üzemanyag, 6 literes fogyasztással 25 000 km/év, benzinből 650 Ft/literes áron: 975 ezer Ft. Ehhez jöhet még az autópálya matrica belföldön, külföldön - legyen 70 ezer Ft/év. Benzines vagy dízel, esetleg elektormos? Magyarországon egyelőre a benzines autók dominálnak, de nem biztos, hogy ez így is marad. Biztosítás, balesetKötelező biztosításra (adóval) 50 ezer Ft-ot számolhatunk. Ha cascónk is van, kalkulálhatunk további 50 ezerrel. Mindezt kiegészíthetjük azzal a zsebből fizetett összeggel, amit kisebb baleseteknél fájdalomdíjként otthagyunk a szenvedő fél javára. AdókA hivatalos adók közé tartozik a gépjárműadó - leánykori nevén súlyadó - több tényező miatt is eltérő lehet, itt számoljunk éves szinten 30 ezer Ft-tal. Hülyeségadónak is nevezhető büntetések, amikbe akaratlanul is beleszaladhatunk mondjuk, évente 20 ezer Ft-ot tesznek ki. Tárolás, elhelyezésBár nem is gondolnánk, de a következő nagy tétel a tárolás és a parkolás. Ez attól függ, hol használjuk az autót: 0 és havi 20 000 Ft közt változhat a parkolás, az otthoni elhelyezés pedig attól függ, hogy saját, vagy bérelt garázzsal rendelkezünk. Előbbi esetén bérleti díj + rezsi, utóbbi esetén garázsadó sújt minket. Vegyünk havi 5 ezer Ft-ot parkolásra és 20 ezer Ft-ot garázsbérlésre. KarbantartásSzervizre, olajcserére évente 80 ezer Ft-ot számolhatunk. Ehhez jön még a gumik kopása miatti csere (téli-nyári gumik), ez évi 40 ezer Ft. Persze csinosítgatjuk az autót, lemosatjuk és illatosítót is veszünk bele. Itt számoljunk egy minimális 5 ezer Ft-os havi költséggel. (és nem számítjuk bele a benzinkúton vett drágább, vagy akár felesleges holmik vásárlását) Hol lehet spórolni? Egyrészt vehetünk 3-5-7 éves használt autót. Itt az amortizáció, a finanszírozás jóval olcsóbb. A fogyasztás, szerviz azonban nem kevesebb, inkább több. Ezzel kb. évi 500 000 Ft-tal csökkenthetők az autó költségei, a család kiadásai. Végezetül az autóvásárlás pillanatától eljátszhatunk a gondolattal, hogy mennyi idő múlva szeretnénk új autót, és máris kezdhetünk félretenni, gyűjteni rá - természetesen a meglévő autó költségei mellett. És ne feledjük, Európában egy átlagos autó élete során 92 százalékban parkol. ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() "Ha sokallod a tudás árát, akkor még nem vagy tisztában a tudatlanság árával." |
|
adatvédelem
» oldaltérkép «
bemutatkozó
minket itt is
![]() ![]() ![]() ![]() megtalálsz
Érd be kevesebbel › fizess kevesebbet › dolgozz kevesebbet › élj többet!
Copyright © vásárlóCsapat 2009-2025.
|