itt vagy most:     »

OTP Gépkocsinyeremény betétkönyv

Az OTP 1961 óta forgalmazza a nagy népszerűségnek örvendő gépkocsinyeremény betétkönyv konstrukciót. Az akkori ötlet, hogy egy lejárat nélküli, bármikor visszaváltható betétkönyv kamat helyett havi és negyedévi rendszerességgel egy nyeremény illúziójával kecsegtessen, ma is nagyon sokak számára vonzó és nyereséges befektetésnek bizonyul.

Van már gépkocsinyeremény betétkönyved? Nyertél (már)? Kövesd nyomon havonta az OTP Gépkocsinyeremény betétkönyv havi sorsolásokat oldalunkon

Aktuális sorsolás eredményei

A 2016. december 15-i, 364. sorsolás eredménye

50.000 Ft összegű betétkönyvek
60 0504414 Suzuki Celerio 1,0 GL
60 0796608 Toyota Aygo 1,0 X-Cool 5 ajtós
60 1033738 Toyota Yaris 16 1,0 3 ajtós Live
60 1235783 Toyota Yaris 16 1,0 5 ajtós Live
60 1420425 Suzuki Celerio 1,0 GL
65 0067205 Toyota Aygo 1,0 X-Cool 3 ajtós
20.000 Ft összegű betétkönyv
50 0036066 Suzuki Celerio 1,0 GL

Az 5.000 Ft és a 10.000 Ft címletű betétek között nem volt nyertes

A sorsoláson azok az 50.000, 20.000, 10.000 és 5.000 Ft címletű Gépkocsinyeremény betétkönyvek és 50.000, 20.000 és 10.000 Ft névértékű E-gépkocsinyeremény betétek vettek részt, amelyeket 2016. október 31-ig váltottak és 2016. november 30-án még forgalomban voltak.

A betétkönyvszámok azonosításánál az értékelhető számok előtt szereplő nullás számokat nem kell figyelembe venni.




Korábbi sorsolások eredményei



A letölthető PDF dokumentumokban a Ctrl és F billentyűk egyidejű lenyomása után a felugró kereső-mezőbe beírhatjuk a gépkocsinyeremény-betétkönyv számát, így megúszhatjuk, hogy végig kelljen böngészni a lista összes számát.

Sorsolás adatainak forrása: otpbank.hu

Autónyeremény másképp? Mit szeretnél nyerni? Autót, pénzt, utazást?
Összegyűjtöttük a vásárlásokhoz kapcsolódó, jelenleg is zajló nyereményjátékokat »


Van véleményed az OTP Gékocsinyeremény betétkönyvről vagy a bankokról?
Írd meg, szólj hozzá!
(regisztráció és név nélkül)

Hozzászólok

#1180 ma Era : (-)
"Az 5.000 Ft és a 10.000 Ft címletű betétek között nem volt nyertes. Valamit nem értek a sorsolással kapcsolatban, ha van 5.000 Ft és 10.000 Ft-os betétkönyvek, hogy nem sikerül egyet sem ki húzni közölük, ha részt vesznek a sorsoláson? Ha meg nem, akkor talán meg kellene szüntetni őket!! Egy biztos nekem 25 év alatt nem sikerült nyernem (5.000-sal sem a 10.000 Ft-sal sem azóta a 10.000 Ft-ost már megszüntettem), de gondolom nem vagyok egyedül.
0

#1179 Tegnap Heléna : (#1169 válasza)
- kamatozik a banknak
0
#1176 Tegnap KKK : (#1170 válasza)
Most akkor kérdezel és meg is válaszolod a kérdést? Amúgy nem hiszem, hogy jelentősen több pénz lenne az 5 ezresekből mint mondjuk az 50 ezresekből
0
#1170 2017-01-14 Gizus : (#1160 válasza)
ezt szeretném én is tudni hogy az 5000 és a 10000 ft- betét könyvet miért nem sűrűbben sorsolják mivel a kis pénzűek többet fektetnek ebben a betét könyvbe de ugye ez is olyan mint a lottó annak is meg van már előre a milliárdos gazdái
0

A hozzászólások csak a hozzászólók véleményét tükrözik.
További vélemények »




A gépkocsinyeremény betétkönyv népszerűsége

"Teljesülhet régi vágya, Ön is autótulajdonos lehet" szlogennel indította útjára az OTP a Merkur Személygépkocsi Értékesítő Vállalattal együttműködésben a Gépkocsinyeremény Betétkönyvet, amiből azóta is népszerű ajándéktárgy és befektetési forma lett.

OTP gépkocsinyeremény betétkönyv Kezdetben a vállalkozó szellemű, megtakarító kedvű szerencsevadászok öt- és tízezer forint értékű betétkönyveket válthattak ki az Országos Takarékpénztár (mai OTP) fiókjaiban és a postahivatalokban, amelyek az akkori 1.400-2.000 forintos átlagfizetéshez képest meglehetősen drágának számítottak (60 ezer Ft volt egy Wartburg Limousine és 72 ezer egy Skoda S 100).

OTP  gépkocsinyeremény betétkönyv A nyereményeket havonta és negyedévente megrendezett sorsolások alkalmával osztották ki, olyan autókat mint az M20-as Warszawa, a Moszkvics 403-as vagy az 500-as Trabant.
A több mint ötven év alatt közel százezer gépkocsit sorsoltak ki, később Zsigulit, Zastavát, Daciát, Zaporozsecet vagy Polski Fiatot is lehetett nyerni, sőt ritkán egy-egy nyugati autó is bekerült a nyereménykalapba.

OTP  gépkocsinyeremény betétkönyv Az első sorsolás alkalmával rögtön harmincezer gépkocsi nyereménybetéttel vettek részt és 31 autót sorsoltak ki. Ettől kezdve meredeken emelkedett a betétesek száma, a hetvenes évek elején már egymillió betétkönyv volt forgalomban az országban. 1987 májusára érte el történelmi csúcsát a nyereményjáték több mint 2 millió betétkönyvvel.

A rendszerváltás idején rengeteg nyugati gépkocsihoz lehetett hozzájutni, így tömegével tették pénzzé a nyeremény-betétkönyveiket az ügyfelek. Utoljára a válság elején, 2007 és 2009 között volt visszaesés, amikor hetvenezer betétkönyv tűnt el a rendszerből, majd a 2009-es 900 ezres szint után meredeken nőtt, és ma már másfél millió nyeremény-betétkönyv szerepelt a nyilvántartásban.

OTP gépkocsinyeremény betétkönyv Mára nyoma sincs a régi nagy, sok száz autós sorsolásoknak, de a betétek értéke sem úgy aránylik a mai fizetésekhez és gépkocsiárakhoz, mint 40-50 éve.

A nyeremény-betétkönyv konstrukció

OTP gépkocsinyeremény betétkönyv A gépkocsinyeremény betétkönyv konstrukció lényege, hogy az ügyfél az általa elhelyezett összegért kap egy azonos értékű nyeremény-betétkönyvet, ez egyben "sorsjegy" is, amivel automatikusan részt vesz minden sorsoláson. A betétkönyv visszaváltható, azaz az ügyfél (tulajdonos) a gépkocsinyeremény betétkönyv értékét a visszaváltáskor minden esetben és teljes egészében visszakapja, akkor is, ha a betétkönyv nyert. Ez egy normál betéti terméknek felel meg: a nyereménybetétnél a kamat ugyanúgy képződik, mint egy normál bankbetétnél, de annak kifizetése helyett az OTP Bank nyereményalapot épít: ez esetben gépkocsikat vásárol.

Az ügyfél tehát a betett teljes összeg helyett csak a kamattal próbál szerencsét. A betétkönyv tulajdonosa lemond a kamatról, cserébe megkapja a nyerés reményét, és szerencsés esetben az autó(ka)t.

OTP gépkocsinyeremény betétkönyv A gépkocsinyeremény betétkönyvek manapság 5, 10, 20 és 50 ezer Ft értékben válthatók, a nyerési esély a címletértékkel arányos. Az ötezer forintos címlet a leggyakoribb, az összes forgalomban lévő betét hozzávetőleg 35 százaléka, de folyamatosan nő a nagyobb, tíz- húsz- és ötvenezres címletek aránya is. A nyerteseknek nincs kamatadó és egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettségük, mert azt az OTP Bank a keletkezett nyereményalap terhére állapítja meg és fizeti ki. A gépkocsit sem kötelező átvenni, lehetőség van a nyeremény pénzértékének átvételére is. A nyertesek választhatnak, hogy a gépkocsit, vagy annak a sorsolás idején figyelembe vett árát kérik kifizetni, így a gépkocsik megvételére csak akkor kerül sor, amikor a nyertes nyilatkozott döntéséről. Az OTP-nél 30 nap után csak a pénzösszegre lehet igényt tartani, viszont az évtizedekkel korábban kisorsolt nyereményekért is jelentkezhetnek tulajdonosaik.

OTP gépkocsinyeremény betétkönyv 700-nál több olyan autónyeremény van, amelyért nem jelentkezett a tulajdonos. Ezeknek persze csak a sorsoláskori forintértékére tarthat igényt a szerencsés nyertes. A legrégebben beragadt nyeremény egy 1965. augusztus 20-i sorsolás alkalmával kihúzott Wartburg (60 ezer Ft), egy 1971-es Skoda S 100 (72 ezer Ft) és egy 1972 februárjában kisorsolt Trabant (46 ezer Ft).

Reneszánszát éli napjainkban a gépkocsinyeremény betétkönyv az alacsony kamatoknak köszönhetően, némely pénzintézet iránt megrendült bizalom nyomán újra fogalommá vál(ha)t ez a rendszerváltás előtti kultusztermék.

Jobbak az esélyek mint a lottón

5-ös lottószámok /5/ Ha valaki az Ötöslottón a főnyereményre pályázik, akkor nagyjából 1:43 millióhoz a nyerési esélye.
A gépkocsinyeremény betétkönyv esetében ugyanakkor még az ötezer forintos szelvény esetében is hétszer akkora, körülbelül 1:6,1 millió arányú az esélye, míg a magasabb értékű betétkönyvek többszörösen kerülnek bele a virtuális kalapba.
Az 50 ezres címlet esetén hozzávetőlegesen már 1:600 ezerhez az esély. Ráadásul a nyertes autónyeremény betétkönyvbe fektetett összeg is bármikor készpénzre váltható, ellentétben a lottószelvénnyel.